Sähkötrukki

Sähkötrukki

Hinnat alk. 23 900,00 € (alv0%)

Sähkötrukki Lithiumakulla

Nostoteho 2000kg
Nostokorkeus 4800mm
LFP Li-Ion akku, varaaja
Turvakaaret, Finger-tips, sivusiirto-asetinlaite

Sähkötrukki Li-Ion akkutekniikalla

Nostoteho 1800kg
Nostokorkeus 4800mm
CATL Li-Ion akku, varaaja
Turvakaari, sivusiirtolaite

Edullinen sähkötrukki

Nostoteho 1800kg
Nostokorkeus 4800mm
LFP Li-Ion akku, varaaja
Sivusiirto-asetinlaite

4p Sähkötrukki lithiumakulla

Nostoteho 2500kg
Nostokorkeus 4500mm
CATL Li-Ion akku, varaaja
Turvakaaret, sivusiirtolaite

4W Sähkötrukki Li-Ion akkutekniikalla

Nostoteho 3500kg Eco
Nostokorkeus 4800mm
CATL Li-Ion akku, varaaja
Turvakaaret, sivusiirtolaite

Li-Ion akkutekniikalla oleva sähkötrukki on nykyaikainen päästeetön vaihtoehto diesel- ja kaasutrukeille. Verrattuna lyijyakulla oleviin trukkeihin, Li-Ion akkutekniikka mahdollistaa myös 4-5 kertaisen latauskertojen määrän. Nopeaan toimitukseen löytyvät kolme-ja nelipyöräiset mallit nostoteholla 1800kg, 2500kg, 3000kg ja 3500kg. Kolmepyöräisten trukkien nostotehot ovat 1000-2000kg.

Nelipyöräinen Hangchan lithiumakku trukki on kompaktin kokoinen, jonka voimansiirto on suunniteltu vastaavalla tavalla kuin diesel- ja kaasutrukeissa, joka mahdollistaa erittäin kilpailukykyisen hankintahinnan, verrattuna muihin trukki malleihin. Edullinen hankintahinta, alhaiset elinkaarikustannukset sekä helppo huollettavuus ilman merkkikohtaista huolto-ohjelmistoa tekevät mallisarjasta kannattavan vaihtoehdon uudelle tai käytetylle trukille.

Sähkötrukki on: Kustannustehokas Helppo huoltaa Ympäristöystävällinen Helppo käyttää - Soita ja pyydä tarjous 050 590 8899

5ton Sähkötrukki lithiumakku tekniikalla

Sähkötrukki 5000kg
Nostokorkeus 4800mm
CATL Li-Ion akku, varaaja
Turvakaaret, sivusiirtolaite

Pyydä tarjous, toimitamme juuri sinulle sopivan trukin

12ton sähkötrukki

Sähkötrukki 16000kg
Nostokorkeus 5000mm
Akku ja varaaja 120V
Ohjaamo, sivusiirto-asetinlaite

Pyydä tarjous, toimitamme juuri sinulle sopivan trukin

MUUTAMIA OMINAISUUKSIA

Lithium-ion akkukennot ja moduulit toimittaa CATL, maailmanjohtaviin kuuluva ajoneuvoakkujen valmistaja.

Ohjauselektroniikka on luotettavaa Curtis/Danaher/Zapi laatua.
Tehokas saksalainen voimansiirtopaketti Schabmuller + ZF takaavat kestävän ja huoltovapaan toiminnan.

HC sähkötrukit voidaan varustaa myös lämpimällä ohjaamolla, joka on suunniteltu pohjoisen kylmiä olosuhteita silmälläpitäen.

HC sähkötrukit ovat nollapäästöisiä, millä on merkitystä sisäilman puhtauteen.

Lisävarusteet ja optiot:

Vakiovaruste: Haarukoiden sivusiirtolaite

Erikoispituudella olevat perushaarukat 800-1600mm
Manuaaliset jatkohaarukat – eri pituuksilla 1800-2400mm

Vakiovarusteena oleva 4. hydrauliikkalohko mahdollistaa mm seuraavat haarukkakelkan lisälaitteet:

Sivusiirto-asetinlaite – haarukoiden hydraulinen levennys-kavennus toiminto
Puristava haarukkapihti – mahdollista nostaa kuormia haarukoiden välissä
Kuorman pyörittäjä – mahdollista tyhjentää nopeasti astioita tai jätekontteja
Hydrauliset jatkohaarukat – kuorman purkuun tai lastaukseen trailerin yhdeltä sivulta, kahden kuormalavan samanaikainen käsittely

Vakiona: Puhkeamaton joustokumirengas

Optiot:
Paripyörät eteen
Ilmakumirenkaat
Talvikuviorenkaat (Palarenkaat)
Porattavat nastat
Lumiketjut

Nelipyöräisten sähkötrukkien voimansiirto, joka on suunniteltu vastaavalla tavalla kuin diesel- ja kaasutrukeissa, mahdollistaa paripyörien asennuksen eturenkaisiin.

Pitkäikäinen
Voit tehdä 4000 täyden latauksen jaksoa, joiden jäännöskapasiteetti on vähintään 80%. (vert. lyijyakku 900-1500 latauskertaa, 20min lataus = 1 latauskerta)

Sijoita tuottavasti
Säästä kustannuksia pitkällä aikavälillä, toimintasi joustavuus ja tehokkuus lisääntyvät

Huoltovapaa
Ei akkuveden täyttöä tai happotasojen tarkistamista

Pakkasenkestävyys
Li-Ion akuilla on hyvä käytätettävyys ja suorituskyky myös matalissa lämpötiloissa

Nopea lataus
Täyteen lataaminen kestää vain 2 tuntia, mahdollisuus ladata myös taukojen aikana

Lataukset myös taukojen aikana
Voit ladata taukojen aikana ladata lyhyitä 5-30min latausjaksoja

Turvallisuus ja luotettavuus
Älykäs akunhallintajärjestelmä eli BMS valvoo kaikkia tärkeitä toimintoja; yksittäisten kennojen jännitettä, akun kokonaisjännitettä, virtaa sekä lämpötilaa

Korkea energiatiheys
Korkean energiatiheyden omaavat LiFePO4 akut takaavat pitkät käyttöajat ja lisäävät tuottavuutta

Nopeaan toimitukseen:
2-jatkeinen näköalamasto, nostokorkeudella 3000, 3300, 3500mm
3-jatkeinen vapaanostomasto, nostokorkeudella 4500, 4700, 4800, 5000mm

Muut nostomastot ja korkeudet tehdastoimituksena:
2-jatkeinen näköalanostomasto
Nostokorkeudet 2500 – 4500mm
2-jatkeinen vapaanostomasto
Nostokorkeudet 2500 – 4000mm
3-jatkeinen vapaanostomasto
Nostokorkeudet 4000 – 7000mm

Mikäli haluat saada käytettyyn sähkötrukkiin uuden Li-Ion akun ota yhteyttä myynti@kalustomestarit.fi

Saatavilla olevien akkulaatikoiden kokoluokat:
Vastapainotrukki
48V 830*522*627
48V 830*630*627
48V 830*738*627
Pinoamistrukki
24V 550*190*500
24V 450*130*560

Käytetty trukki uudella Li-Ion akulla nostanee myyntihintaa, kun sähkötrukki myydään eteenpäin. 

2019 HANGCHA ja CATL kehittivät yhteisyössä vastapainotrukeille innovatiivisen, luotettavan lithium-ion akkutekniikan. HANGCHAN sähkötrukkeihin akkukennot ja moduulit toimittaa CATL, maailmanjohtaviin kuuluva ajoneuvoakkujen valmistaja.

Vuonna 1956 perustettu HANGCHA Group Co., Ltd. on Kiinan johtava trukkivalmistaja, joka kuuluu Kiinan 500 suurimman yrityksen joukkoon. Maailmanlaajuisesti HANGCHA on 10 suurimman trukkivalmistajan joukossa. Hangcha-trukkeja toimitetaan yli 150 maahan. HANGCHA on listattu Shanghain pörssissä (stock code 603298) Katso kurssikehitys.

HANGCHA on kansallinen korkean teknologian yritys ja maakunta tason (Zhejiang) teknologiakeskus, jolla on Kiinassa huippuluokan R&D-ryhmä. HANGCHA omistaa neljä trukki-instituuttia, neljä komponentti-instituuttia, yhden teknologiainstituutin sekä yhden hyväksyntälaboratorion.

HANGCHA trukkien laadun takeena toimii ISO9000, ISO14000 kansainväliset laadunhallinta- ja ympäristöstandardit. Trukkien kokoonpanossa käytetään huippulaadukkaita komponentteja sekä osia, esim. Schabmueller-ajomoottoreita (saksa), ZF-voimansiirtoa (saksa) Curtis/ZAPI ohjuselektroniikkaa (USA/Italia), Shimadzu-hydrauliikkapumput (Japani).

HANGCHAN varaosakeskukset sijaitsevat Saksassa, Ranskassa ja Belgiassa, josta varaosat toimitetaan nopealla, 1-3 päivän toimitusajalla.

HANGCHAN tuotevalikoimaan kuuluvat myös dieseltrukit, kaasutrukit, maastotrukit, 4p sähkötrukit, lavansiirtovaunut, pinontavaunut, sähkö- ja polttomoottorikäyttöiset vetovaunut, saksilavanostimet ja kuukulkijat. Suomeen HANGCHA trukkeja on tuotu vuodesta 2006, aluksi ABT-Yellowline nimellä.

Monipuolisilla lisälaitteilla sekä haarukkakelkan lisävarusteilla pystymme toteuttamaan juuri sinun käyttöösi sopivan ja kustannustehokkaan Sähkötrukki Li-Ion akulla hankinnan.

KATSO VIDEO

Katso video, joka esittelee lithiumakku tekniikalla olevaa XC-mallisarjan sähkötrukkia

Usein kysyttyä:

Sähkötrukki on nostolaite, jota käytetään tavaran siirtämiseen, nostamiseen ja laskemiseen. Sähkötrukki toimii sähkömoottorilla, joka saa virtansa akusta. Sähkötrukkia käytetään yleisesti varastoissa, tehtaissa, satamissa ja muissa paikoissa, joissa tarvitaan tehokasta ja ympäristöystävällistä tavaran käsittelyä. Sähkötrukin etuja ovat muun muassa alhaiset käyttökustannukset, pieni melu- ja päästötaso, helppo ohjattavuus ja monipuolisuus.

Sähkötrukin edut:
– Sähkötrukki on ympäristöystävällisempi, sillä se ei tuota pakokaasuja tai melua.
– Sähkötrukki on taloudellisempi, sillä sen käyttökustannukset ovat alhaisemmat.
– Sähkötrukki kuluttaa vähemmän energiaa ja sen huolto on helpompaa ja edullisempaa.
– Sähkötrukki on turvallisempi, sillä se on helpompi hallita ja pysäyttää. (jarrutusenergian takaisinsyöttö)
– Sähkötrukki on ergonomisempi, sillä se tarjoaa paremman näkyvyyden ja mukavuuden kuljettajalle.
– Sähkötrukki ei aiheuta tärinää tai lämpöä kuljettajan istuimelle.
– Sähkötrukki tarvitsee pienemmän työkäytäväleveyden verrattuna vastaavan nostoteholuokan omaavaan polttomoottorilla olevaan trukkiin

Sähkötrukki on siis hyvä valinta moniin nosto- ja siirtotehtäviin, joissa tarvitaan tehokkuutta, luotettavuutta ja kestävyyttä.

Sähkötrukin haittoina voidaan pitää pitkää lyijyakkujen latausaikaa (Li-Ion akkujen latausaika on huomattavasti lyhyempi)  , rajoitettu nostotehoa ja alhaisempaa ajonopeutta sekä korkeampaa hankintahintaa verrattuna vastaavan nostotehon omaavaan polttomoottoritrukkiin

Sähkötrukin valintaan vaikuttavat monet tekijät, kuten käyttöympäristö, kuorman koko ja paino, nostokorkeus, käyttöaika ja huoltotarve. Sähkötrukkien valikoima on laaja ja niitä löytyy eri kokoluokissa, pyörämalleissa ja mastotyypeissä. Sähkötrukin valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota seuraaviin seikkoihin:

Käyttöympäristö: Sisällä vai ulkona? Tasainen vai epätasainen alusta? Kuinka paljon tilaa on käytettävissä? Kuinka paljon melua tai päästöjä voidaan sietää?
Kuorman koko ja paino: Kuinka suuria ja painavia kuormia trukilla käsitellään? Kuinka paljon trukin oma paino vaikuttaa sen vakavuuteen ja kantavuuteen?
Nostokorkeus: Kuinka korkealle kuormia nostetaan? Kuinka paljon trukin maston korkeus vaikuttaa sen liikkuvuuteen ja näkyvyyteen?
Käyttöaika: Kuinka pitkään trukkia käytetään päivittäin? Kuinka usein trukkia voidaan ladata työpäivän aikana? Kuinka paljon trukin energiankulutus vaihtelee eri tilanteissa?
Huoltotarve: Kuinka usein trukki tarvitsee huoltoa tai korjausta? Kuinka helppoa trukkia on huoltaa tai korjata? Kuinka saatavilla ovat varaosat ja huoltopalvelut?

Nämä tekijät vaikuttavat siihen, mikä sähkötrukkimalli sopii parhaiten omaan käyttötarkoitukseen.

Osto vs Vuokraus vs Leasing – Sähkötrukki voi olla usein iso investointi yrityksille, jotka tarvitsevat niitä erilaisiin projekteihin. Siksi on tärkeää pohtia, kannattaako trukki ostaa vai vuokrata. Molemmilla vaihtoehdoilla on etuja ja haittoja, jotka riippuvat yrityksen tarpeista ja tilanteesta.

Ostamalla yritys saa trukin omistukseensa ja voi käyttää sitä haluamallaan tavalla. Ostaminen voi olla edullisempaa pitkällä aikavälillä, jos koneen käyttöaste on korkea ja huoltokustannukset ovat alhaiset. Ostaminen voi myös lisätä yrityksen omaisuutta ja arvoa sekä mahdollistaa koneen myymisen tai vaihtamisen tarvittaessa.

Vuokraamalla yritys maksaa vain trukin käytöstä tietyllä ajanjaksolla. Vuokraaminen voi olla joustavampaa ja kustannustehokkaampaa lyhyellä aikavälillä, jos trukin tarve on satunnaista tai tilapäistä. Vuokraaminen voi myös vähentää yrityksen riskiä ja vastuuta trukin rikkoutumisesta tai vanhenemisesta sekä antaa mahdollisuuden valita erilaisia trukkeja eri projekteihin. Vuokran kokonaiskustannuksessa on hyvä huomioida kuljetuskustannukset, noutoon ja palauttamiseen kuluva aika

Leasingsopimuksella oleva trukkihankinta on hyvä vaihtoehto, jos haluat säästää pääomaa ja välttää suuria kertakuluja. Leasingsopimuksella voit maksaa kiinteää kuukausierää koko sopimusajan, joka voi olla 12-60 kuukautta. Kuukausimaksu on samalla tavalla 100€% verovähennys kelpoinen kuluerä kuin on vuokrauksessakin.

Käytetyn sähkötrukin hankinta voi olla järkevä vaihtoehto, jos tarvitset trukkia vain satunnaisesti tai haluat säästää kustannuksia. Käytettyjen sähkötrukkien valikoima on laaja ja niiden kunto vaihtelee. Käytettyjä sähkötrukkeja löytyy esim. nettikone-sivustolta, Tori.fi-sivulta myydään sähkötrukki hakusanalla sekä ajoittain myös huutokaupat.com sivustolta.

Käytettyjen sähkötrukkien laatu ja kunto vaihtelevat kuitenkin suuresti, joten on tärkeää tarkistaa muutamia asioita ennen ostopäätöksen tekemistä.

Ensinnäkin – sinun tulisi selvittää sähkötrukin ikä, ajotunnit ja käyttöhistoria. Vanha tai paljon käytetty sähkötrukki voi tulla
kalliiksi, jos siihen pitää uusia akusto tai ohjauselektroniikkaa. Tarkista nostokyky ja nostokorkeus, jotka riippuvat trukin mallista ja rakenteesta. Varmista, että trukki pystyy nostamaan haluamasi kuormat ja sopii työskentelytilaasi.

Toiseksi – Tarkasta, että trukissa on kaikki tarvittavat turvalaitteet, kuten hätäkatkaisin, äänimerkki ja vilkkuvalo. Testaa myös, että trukki on mukava ajaa ja hallita. Tarkista myös trukissa olevan akuston tyyppitarra, josta selviää akun ikä ja malli. Akun vuosimalli voi olla eri kuin trukin vuosimalli, joka kertoo siitä, että trukkiin on vaihdettu akku. Oikein käytettynä ja huollettuna uuden lyijyakun purkaus-latauskertojen määrä on noin 900-1200 kertaa.

Kolmanneksi – sinun tulisi vertailla hintoja ja arvoja eri lähteistä. Voit tutkia netistä samanlaisia malleja ja niiden keskimääräisiä hintoja sekä lukea arvosteluja ja kokemuksia muilta ostajilta. Voit myös kysyä neuvoa ammattilaiselta tai asiantuntijalta, joka tuntee sähkötrukit hyvin.

Neljänneksi – käytetyn trukin ostamisessa on huomioitava arvonlisäverotus. Jos ostaja on arvonlisäverovelvollinen elinkeinonharjoittaja ja myyjä on yksityishenkilö tai muu veroton myyjä, ostaja ei saa vähentää ostohintaan sisältyvää piilevää arvonlisäveroa. Jos taas myyjän ja ostajan välillä sovelletaan marginaaliverotusmenettelyä, jolloin myyjän tulee suorittaa vero saamastaan voittomarginaalista eli tavaran myyntihinnan ja ostohinnan erotuksesta, ostaja ei saa vähentää maksettua veroa omassa verotuksessaan. Ostajan kannattaa siis selvittää etukäteen myyjän asema arvonlisäverotuksessa ja pyytää tarvittaessa kuitti tai lasku kaupasta.

Nämä ovat joitakin huomioitavia seikkoja käytetyn sähkötrukin hankkimisessa. Muista aina tehdä huolellinen taustatutkimus ja tarkastus ennen kaupan solmimista. Näin voit varmistaa, että saat laadukkaan ja toimivan sähkötrukin kohtuulliseen hintaan.

Ensinnäkin – sinun tulisi selvittää tärylätkän ikä ja käyttöhistoria. Vanha tai paljon käytetty tärylätkä voi olla kulunut tai viallinen, mikä heikentää sen suorituskykyä ja turvallisuutta. Voit pyytää myyjältä todistuksen huolloista ja korjauksista sekä mahdolliset takuutiedot.

Toiseksi – sinun tulisi tarkastaa tärylätkän kunto paikan päällä. Tarkista erityisesti moottorin toiminta, pohjalevyn kiinnitys sekä rungon eheys. Testaa myös tiivistäjän ohjauslaitteet. Jos havaitset mitään epänormaalia tai vahingoittunutta, älä osta sitä.

Kolmanneksi – sinun tulisi vertailla hintoja ja arvoja eri lähteistä. Voit tutkia netistä samanlaisia malleja ja niiden keskimääräisiä hintoja sekä lukea arvosteluja ja kokemuksia muilta ostajilta. Voit myös kysyä neuvoa ammattilaiselta tai asiantuntijalta, joka tuntee tärylätkät hyvin.

Neljänneksi – käytetyn tärylätkän ostamisessa on huomioitava arvonlisäverotus. Jos ostaja on arvonlisäverovelvollinen elinkeinonharjoittaja ja myyjä on yksityishenkilö tai muu veroton myyjä, ostaja ei saa vähentää ostohintaan sisältyvää piilevää arvonlisäveroa. Jos taas myyjän ja ostajan välillä sovelletaan marginaaliverotusmenettelyä, jolloin myyjän tulee suorittaa vero saamastaan voittomarginaalista eli tavaran myyntihinnan ja ostohinnan erotuksesta, ostaja ei saa vähentää maksettua veroa omassa verotuksessaan. Ostajan kannattaa siis selvittää etukäteen myyjän asema arvonlisäverotuksessa ja pyytää tarvittaessa kuitti tai lasku kaupasta.

Nämä ovat joitakin huomioitavia seikkoja käytetyn tärylätkän hankkimisessa. Muista aina tehdä huolellinen taustatutkimus ja tarkastus ennen kaupan solmimista. Näin voit varmistaa, että saat laadukkaan ja toimivan tärylätkän kohtuulliseen hintaan.

Katso myös muut trukit ja varastokoneet!
Käytetty lavansiirtovaunu

LAVANSIIRTOVAUNUT

UUDET LAVANSIIRTOVAUNUT
TUTUSTU

HEI! – Älä vielä poistu…

Täytä ja lähetä hakemasi sähkötrukin tiedot: