Kaivurikuormaajat

Kaivurikuormaajat

4WD ohjaus

Kaivurikuormaaja Venieri 1.33B
20 Km/h

VENIERI 1.33B
Max. Työpaino 4000kg
Perkins 404D-22 moottori 36kW
Vakiokauha 400ltr/1400mm
Kaivuusyvyys 2750mm (3250mm)

4WD ohjaus

Traktorikaivuri 10.33C
40 Km/h

VENIERI 10.33C
Max. Työpaino 9400kg
Deutz TCD 3.6 L4 moottori 78kW
Vakiokauha 1200ltr/2350mm
Kaivuusyvyys 4800mm (5800mm)

Runko-ohjaus

Kaivurikuormaaja Venieri 8.23F
40 Km/h

VENIERI 8.23F
Max. Työpaino 8490kg
Deutz TCD 3.6 L4 moottori 78kW
Vakiokauha 1100ltr/2200mm
Kaivuusyvyys 4600mm (5600mm)

Runko-ohjaus

Kaivurikuormaajat Venieri 10.23D
40 Km/h

VENIERI 10.23D
Max. Työpaino 9920kg
Deutz TCD 3.6 L4 moottori 78kW
Vakiokauha 1300ltr/2350mm
Kaivuusyvyys 5000mm (5600mm)

VF Venierin 70-vuotinen tarina sai alkunsa kahden koneita korjaavan veljeksen ja insinöörin, Ferdinaldo ja Carlo Venierin unelmasta. Tänään veljesten perintö elää työmailla ympäri maailmaa, koeteltuna laatuna niin pohjoisen jäätävässä kylmyydessä kuin tropiikin paahtavassa helteessä.

Venieri oli ensimmäinen valmistaja maailmassa, joka otti käyttöön vuonna 1968 täysin hydrostaattisella voimansiirrolla olevan pyöräkuormaajan. Vuonna 1999 esiteltiin maailman ensimmäinen sähkökäyttöinen kaivurikuormaajat ja vuonna 2007 sähkökäyttöinen pyöräkuormaaja. Tänä päivänä Venierin kaivurikuormaajat edustavat alansa huippua sekä voiman että luotettavuuden osalta. Koneet kokoonpannaan varmoiksi todetuista komponenteista. Koko malliston moottoreina ovat luotettavat Yanmar, Deutz ja Perkins moottorit sekä voimansiirtona saksalainen Bosch Rexroth.

VENIERI KAIVURIKUORMAAJAT OVAT:

Kolme konetta 200

MONTA KONETTA – MONTA KÄYTTÄJÄÄ – MONTA KOHDETTA

1 KONE 1 KÄYTTÄJÄ – KAIKKIIN KOHTEISIIN

KATSO VIDEO
Venieri kaivurikuormaaja
1.33B esittelyvideo
Työlaitteet videolla:
Monitoimikauha
Play
Slider

Katso myös Venieri pyöräkuormaaja sekä teleskooppikuormaaja!

Venierin historia 1948-2020

Belricetto di Ludo, 1948 – Ferdinando ja Carlo Venieri rakensivat ensimmäisen telatraktorinsa VENIERI-MORRIS CINGOLETTA (40hv). Telatraktori oli koottu sodan jälkeen liittoutuneiden jättämistä osista, jotka hyödynnettiin maatalouden käyttöön, ajankohtana, jolloin mitkään valmistajat eivät pystyneet kilpailemaan Venierin kanssa. FIAT esitteli vasta seuraavana vuonna oman 601-mallinsa ja vain 18hv:n teholla. Venierin veljekset hyödynsivät Italiaan jäänyttä sotakalustoa (moottori, ohjaus, voimansiirto) ja rakensivat myös pyöräalustaiset maataloustraktorimallit.

Vuonna 1954 Ferdinando Venieri avasi uuden tehtaan Piazza Garibaldille, Lugoon. Strategisesti se oli järkevä päätös, sillä Piazza Garibaldi oli yksi alueen ja koko Italian suurimmista ulkoilmamarkkinapaikoista ja joka keskiviikkona (markkinapäivänä) Ferdinando Venierillä oli mahdollisuus esitellä koneitaan tuhansille potentiaalisille asiakkaille. Kuvassa MURCO-moottorikultivaattori BETA petrolimoottorilla, C30-telatraktori Slanzi-moottorilla, Venieri Guldner-traktori ja muita 1950-luvulla maatalousnäyttelyissä esillä olleita koneita.

1950-luvun edetessä, Venieri keskittyi yhä enemmän omien koneiden rakentamiseen ja valmisti erityyppisiä maatalouteen suunniteltuja traktoreita. Yrityksen vuotuinen tuotanto oli noin 100 konetta ja se menestyi useiden maataloutta koettelemien kriisien aikana, samalla markkinoilla vahvasti nousten, innovaatioiden lisäämisen johdosta. Ferdinando Venieri ennakoi tulevia trendejä varhaisessa vaiheessa ja alkoi valmistamaan kauhakuormaaja malleja, maansiirtokoneita, alalle, josta tuli yrityksen ydinliiketoimintaa, jota se on edelleenkin.

60-luvulla Venierin maine kasvoi ympäri Italiaa, jossa yritys osallistui lukuisiin maatalouteen liittyviin messuihin ja tapahtumiin. Venieri tuotemerkki ja tunnettavuus kasvoi koneiden kestävyyden ja suunnittelun ansiosta. Vaikka Venieri valmisti edelleen maataloustraktoreita, tuotanto suuntautui vuosikymmenen edetessä yhä enemmän pyöräkuormaaja malleihin, jossa oli huomattavat kasvunäkymät. Venieri maansiirtokoneet tunnettiin jo silloin laadusta ja kompaktista muotoilusta sekä innovatiivisista onnistuneista prototyypeistä. Tuotannossa oli tela- ja pyöräalustaisia kauhakuormaaja malleja.

60-luvun lopulla Venieri tuotemerkistä oli tullut synonyymi laadulle ja innovatiivisyydelle Italian laajenevassa maansiirtokoneiden toimialalla. Venieri valmisti myös trukkeja, kuvassa VF109-trukki, jossa oli legendaarinen FIAT 500:n moottori.

1970 Venieri alkoi valmistamaan kapealla raidevälillä olevaa erikoistraktori-sarjaa, joka oli suunniteltu viinitarhojen käyttöön Italian, Ranskan ja Espanjan markkinoille. Samaan aikaan Venieri jatkoi tela- ja pyöräalustaisten kuormaajien ja maataloustraktorien tuotantoa.

Venieristä tuli 23.3. 1974 julkinen osakeyhtiö ja se tunnetaan virallisesti nimellä VF Venieri Spa, joka on säilynyt tähän päivään saakka.

Vaikka Venieri jatkoi trukkien ja maataloustraktorien tuotantoa, oli se menestynyt maasiirtokoneiden markkinoilla, johon kiinnitettiin entistä enemmän huomiota sekä resursseja. Innovatiiviset ratkaisut kuten Power-Shift vaihteisto ja poljinohjaus nosti Venierin johtavaan asemaan Italian pyöräkuormaaja markkinoilla.

Vuonna 1979 Venieri avasi uuden tehtaan Lugoon. Tänä päivänä yritys toimii samassa tehtaassa. Myyntiorganisaation samanaikainen uudelleenjärjestely mahdollisti yritykselle vakiinnuttaa asemansa kansallisilla ja kansainvälisillä markkinoilla.

Vuonna 1981 Venieri esitteli uuden kiinteärunkoisen kaivurikuormaajansa, joka oli kehitetty hyvin menestyneistä kuormaajista. Toisin kuin maataloustraktoreihin perustuvat kaivurikuormaajat, Venierin kaivurikuormaaja erottui vakaudestaan ja tehokkuudestaan ja siitä tuli pian Italiassa kaivurikuormaajien markkinajohtaja.

1980-luvun alussa Venieri lopetti maatalouteen suunnattujen tela-traktorien tuotannon ja keskittyi pyöräkuormaaja malleihin. Vuonna 1985 Venieri sai Perkins Ltd.:n rakentaman 10.000.000 moottorin, huomiona yli kolmevuosikymmentä kestäneestä yhteistyöstä.

80-luvulla Venieri aloitti OEM-tuotteiden valmistuksen ja tuotti kiinteärunkoisen VF 6.73 kaivurikuormaajan hollantilaiselle WERKLUST-yhtiölle.

Vuonna 1986 Venieri esitteli ensimmäisen hydrostaattisella voimansiirrolla olevan 
runko-ohjatun VF 5.23 kaivurikuormaajan. Kiinteärunkoiseen verrattuna kaivurikuormaajan moottori oli asennettu ristiin keskelle (ei eteen, kuten kiinteärunkoisissa malleissa) joka tarjosi paremman käsittely, vakauden ja käytön monipuolisuuden. Vuosikymmenen lopulla Venieri juhli 2000. koneensa tuotantoa.

Vuodesta 1989 vuoteen 1993 Venieri toimitti Massey Fergusonille kahta pyöräkuormaaja mallia MF613:sta ja MF615:sta sekä yhtä runko-ohjattua kaivurikuormaaja mallia MF65A:ta.

Samaan aikaan Venieri lopetti kiinteärunkoisen kaivurikuormaajan valmistuksen, jossa oli eteen asennettu moottori.

Vuodesta 1994 aina vuoteen 2001 Venieri Venieri toimitti CASE USA:lle ja EUROPE:lle seitsemää pyöräkuormaaja mallia CASE 21B – 121B – 121B/E – 221B – 221B/E – 321B ja 421B sekä yhtä kaivurikuormaaja mallia CASE 545.

Vuodesta 1996 vuoteen 2006 Venieri toimitti IMER Group:lle ranskaan VF 4.63E pyöräkuormaaja mallia.

1999 Venieri julkaisi maailman ensimmäisen SÄHKÖTOIMISEN kaivurikuormaajan VF1.33 Elettrica:n

Vuodesta 2000 tähän päivään VF Venieri Spa on vahvistanut asemaansa maansiirtokoneiden valmistajana. Laaja jälleenmyyntiverkosto kattaa 53 maata viidellä mantereella.

Vuonna 2002 tuli kaikkiin Venierin pyöräkuormaaja sekä kaivurikuormaaja malleihin hydrostaattinen voimansiirto vakiovarusteena.

Vuodesta 2003 vuoteen 2004 Venieri toimitti AHLMANN:lle ranskaan VF 9.63 pyöräkuormaaja mallin.

Vuodesta 2010 Venieri on ollut täysin omavarainen energiansaannin suhteen, kaikki tuotettu energia on peräisin uusiutuvista energialähteistä.

Vuodesta 2015 Venieri toimitti kahta pyöräkuormaaja mallia Japanilaiselle YANMAR:lle Yanmar V7 (VF 2.63C) ja Yanmar V8 (VF 2.63C Plus)

Vuosituhannen vaihteesta lähtien Venieri on saanut lukuisia tunnustuksia ja palkintoja, jotka osoittavat perustajien ja heidän seuraajiensa kestävän innostuksen ja Venieri-perheen kyvyn ennakoida uusia markkinatrendejä sekä suuntauksia.