Trukit ja Varastokoneet

Trukit ja varastokoneet

Vastapainotrukit

Vastapainotrukit on suunniteltu monipuolisiin materiaalinkuljetustöihin ja on yleisin trukkityyppi, joka soveltuu sekä ulko- sekä sisäkäyttöön.
Vastapainotrukin koko määritellään nostokyvyn mukaan.
Vastapainotrukilla saadaan mahdollisimman suuri nostokyky, suhteellisen pienillä ulkomitoilla, teho- ja nopeusominaisuuksien johdosta, vastapainotrukkeja käytetään yleisimmin raskaan kuorman lastaukseen sekä purkuun. 

Vastapainotrukit luokitellaan käyttövoimansa mukaan kahteen luokkaan: polttomoottorikäyttöiset ja sähkökäyttöiset trukit.

Polttomoottoritrukkien voimanlähteenä käytetään dieselmoottoreita sekä kaasulaittein varustettuja bensiinimoottoreita.
Vastapainotrukkien voimanlähteenä on yhä useammin sähkö.

Hansatrukit tarjoaa uusien sekä käyttelyjen vastapainotukkien myyntiä, – vuokrausta- sekä leasingvaihtoehtoja. 

Monipuolisilla lisälaitteilla sekä haarukkakelkan lisävarusteilla pystymme toteuttamaan juuri sinun käyttöösi sopivan ja kustannustehokkaan trukkihankinnan.

Dieselmoottori on polttomoottorikäyttöisten trukkien yleisimmin käytetty voimanlähde, joka soveltuu erityisen hyvin ulkokäyttöön ja kylmiin olosuhteisiin.

Hangchan käyttämät laadukkaat Yanmar, Mitsubishi, Cummins ja kustannustehokas Xinchai työkonekäyttöön tarkoitetut voimanlähteet täyttävät viimeisimmät tiukentuneet päästömääräykset. Lataa tästä Xinchai-moottorin esite, joka on suunniteltu ja valmistettu Hangchan, Xinchain ja Boschin yhteistyönä.

Vaihteisto vaihtoehtoina ovat laadukkaat, kestävät Hangchan sekä Japanilaisen Okamuran valmistamat vaihdelaatikot. Hiljainen ja lämmin ohjaamo on suunniteltu pohjoisen kylmiä olosuhteita silmälläpitäen.

Kaasutrukit

Nestekaasutrukki on hyvä vaihtoehto, kun liikutaan jatkuvasti sisä- ja ulkotiloissa, esim. käyttöajan suhteessa 60% ulkona, 40% sisällä. Kaasutrukkien etuja ovat hiljainen käyttöääni ja pienhiukkaspäästöjen puuttuminen.

Kaasutrukin käyttökustannukset voivat nousta huomattavan korkeaksi, mikäli käytetään yksittäisiä moottorikaasupulloja, mutta mikäli käytössä on useampia kaasutrukkeja (4< ) vuorotyössä, tulee kiinteällä moottorikaasun tankkausasemalla pienemmät käyttökustannukset kuin dieseltrukilla. Johtuen pienemmistä käyttökustannuksista sekä käyttäjäystävällisyydestä, sähkötrukit ovat tulleet vahvasti korvaamaan kaasutrukkien käyttöä.

Hangchan kaasutrukit on varustettu kestävillä Nissan-GCT K21/K25 sekä GM PSI4.3L moottoreilla. Hiljainen ja lämmin ohjaamo on suunniteltu pohjoisen kylmiä olosuhteita silmälläpitäen.

Sähkötrukit

Sähkötrukkien kehitys on mennyt kovaa vauhtia eteenpäin ja trukkien käyttäjät ovat seuranneet mukana. Viimevuosina on sähkötrukkien markkina kasvanut samalla kuin on polttomoottoritrukkien markkina pienentynyt. 

Sähkötrukkien kehitys on mahdollistanut trukkityypin käytön laajenemisen sisätiloista myös ulkona tapahtuvaan kuormankäsittelyyn. 

Hangchan sähkötrukit voidaan varustaa myös lämpimällä ohjaamolla, joka on suunniteltu pohjoisen kylmiä olosuhteita silmälläpitäen. Hangchan sähkötrukit ovat nollapäästöisiä, millä on merkitystä sisäilman puhtauteen.

Hangcan sähkötrukeissa on laadukkaat 48V/80V akut, jotka on varustettu automaattivesityskennoilla.

Ohjauselektroniikka on luotettavaa Curtis/Danaher/Zapi laatua. 
Tehokas saksalainen voimansiirtopaketti Schabmuller + ZF takaavat kestävän ja huoltovapaan toiminnan.

Hangcha on lanseeranut myös Li-Ion-akku sähkötrukkisarjan, jolloin mahdollisia akunvaihtoja ei enää tarvita, akkua voidaan ladata esim. lounas- ja kahvitauoilla koska akku ei vahingoitu lataamisesta kuten perinteinen lyijyakku.

Li-Ion akun hankintakustannus on lyijyakkua hieman, mutta käyttöikä on verrattuna perinteisiin lyijyakkuihin 3-4 kertainen, virrankulutus on 20-30% pienempi kuin lyijyakuilla.

HC Sähkötrukit ovat:

Varastokoneet

EP:n valmistamia varastokone malleja ovat perässä käveltävä lavansiirtovaunu, joka tunnetaan myös nimellä ”sähköpässi” ajotasolla oleva lavansiirtovaunu, perässä käveltävä pinontavaunu ”pinkkari” sekä ajotasolla oleva pinontavaunu. Varastonkeräilytoimintaa EP:n valikoimista löytyy kustannustehokas matalakeräilijä sekä välitasonkeräilijä.

EP:n varastokoneissa on laadukkaat 12V/24V akut, jotka ovat varustettu automaattivesityskorkeilla tai ovat täysin huoltovapaita geeliakkuja.
Li-Ion akuilla varustettuja varastokoneita on myös saatavana.

Ohjauselektroniikka on luotettavaa Curtis/Danaher/Zapi laatua.

Vuonna 1993 perustetusta EP Equipment:sta on tullut yksi maailman parhaimmista intralogististen ratkaisujen tarjoajista. Varastointikoneiden ydinosaamisella EP Equipment on keskittänyt ponnistelunsa vähittäiskaupan-, valmistuksen- ja jakeluteollisuuden tarpeisiin.

Hansatrukit tarjoaa uusien sekä käyttelyjen varastokoneiden myyntiä, – vuokrausta- sekä leasingvaihtoehtoja.

Monipuolisilla lisälaitteilla ja lisävarusteilla pystymme toteuttamaan juuri sinun käyttöösi sopivan ja kustannustehokkaan varastokonehankinnan.

Tutustu Hansatrukkien tarjoamiin rahoitusratkaisuihin.

Lavansiirtovaunut, jotka tunnetaan myös nimellä ”sähköpässi”, soveltuvat nimensä mukaisesti kuormalavojen siirtelyyn tasaisella lattiatasolla. Lavansiirtovaunuja käytetään mm tuotannossa ja saapuvan/lähtevän tavaran terminaaleissa.

Pienen kokonsa ansiosta lavansiirtovaunuilla päästään helposti rekan lastaustilan sisään, jolloin kuorman purku ja lastaus tapahtuu nopeasti ja tehokkaasti.

Pienet Li-Ion akulla varustetut, lähes haarukkavaunun kokoiset lavansiirtovaunut ovat viimeaikoina syrjäyttäneet mm jakeluautoissa operoivat haarukkavaunut.
Katso video

EP:n lavansiirtovaunuissa on laadukkaat 12V/24V akut, jotka ovat varustettu automaattivesityskorkeilla tai ovat täysin huoltovapaita geeliakkuja. Li-Ion akuilla varustettuja lavansiirtovaunuja on myös saatavana.

EP Lavansiirtovaunut ovat:

Pinontavaunut, jotka tunnetaan myös nimellä ”pinkkari”, soveltuvat kuormalavojen siirtelyyn ja hyllytykseen tasaisella lattiatasolla.

Yleisimmät nostotehot ovat 1000-1600kg ja nostokorkeus 3000-4500mm.

Pinkkarin rakenne vastaa lavansiirtovaunuja lisättynä nostomastolla, saatavana on myös erikoisrakenteisia vapaanosto-mastoja, jolloin pinkkaria voidaan käyttää myös matalissa tiloissa.

EP:n pinkkareissa on laadukkaat 12V/24V akut, jotka on varustettu automaattivesityskorkeilla, vaihtoehtoina on myös täysin huoltovapaita geeliakkuja.

Li-Ion akuilla varustettuja pinontavaunuja on myös saatavana.

Ohjauselektroniikka on luotettavaa Curtis/Zapi laatua.

EP Pinontavaunut ovat:

EP:n keräilytrukkeja on neljä erityyppistä mallia.

Matalakeräilytrukilla voidaan kuljettaa 1-2 kuormalavaa kerralla tai vaihtoehtoisesti useampaa rullakkoa.
Matalakeräilytrukissa koneen kuljettaja ei nouse koneen mukana.

Välitasonkeräilijöitä on kolme mallia, jotka ovat ominaisuuksiltaan ryhmitelty keräilyn käyttöasteen mukaan.
Välitasonkeräilytrukissa kuljettaja nousee koneen mukana.

EP:n keräilykoneissa on laadukkaat 12V/24V akut, jotka on varustettu automaattivesityskorkeilla, vaihtoehtoina on myös täysin huoltovapaita geeliakkuja.

Li-Ion akuilla varustettuja keräilykoneita on myös saatavana.
Ohjauselektroniikka on luotettavaa Curtis/Zapi laatua.