Monitoimikaivuri UMAK

Kaivurikuormaaja

Kaivurikuormaaja UMAK

VENIERI UMAK – kaivurikuormaajien suunnannäyttäjä

Kaivurikuormaajien vallankumouksellinen uudistus alkoi, kun tuottavuus ja monikäyttöisyys löivät kättä. Astu uuden sukupolven Venieri-monitoimikoneen ohjaksiin – ja valmistaudu hämmästymään!

LISÄÄ TUOTTAVUUTTA

Venieri UMAK tyydyttää urakoitsijan jokaisen tarpeen, peitoten perinteiset kaivuukoneet niin huolto- kuin henkilöstökuluissa.

MONIPUOLISUUTTA, NOPEUTTA JA VOIMAA

Hydrostaattinen voimansiirto, hydraulijärjestelmä sekä helposti irrotettava takakauha tekevät UMAK:sta markkinoiden monipuolisimman työjuhdan. Koneen moottori on kiinnitetty mahdollisimman alas siten, että sen massa jakautuu tasaisesti molemmille akseleille, mikä lisää sekä vakautta että vetokykyä.

VÄHENNÄ PÄÄSTÖJÄ, SÄÄSTÄ YMPÄRISTÖÄ

Kun yksi ja sama kone soveltuu moneen käyttöön, minimoit kuljetus- ja polttoainekulut – toisin sanoen säästät aikaa, rahaa ja ympäristöä.

Kaivurikuormaaja Venieri 823F
Kolme konetta 200

MONTA KONETTA – MONTA KÄYTTÄJÄÄ – MONTA KOHDETTA

1 KONE 1 KÄYTTÄJÄ – KAIKKIIN KOHTEISIIN

Kaivurikuormaajan ilmansuodatinAINA PUHDASTA ILMAA
Uusi Ilmanpuhdistusjärjestelmä tarjoaa kaksinkertaisen suodatuksen tehokkaiden pääsuodattimien sekä turvasuodattimien kautta. Lisäksi järjestelmään voidaan lisätä esisuodatin moottorin suojaamiseksi vieläkin paremmin.

MoottoriUUSI TIER 4i/STAGE IIIB –moottori
Uusi Deutz-moottori täyttää uusimmat päästövaatimukset, varmistaen maksimaalisen väännön alhaisilla kierroksilla.

Kaivurikuormaajan jarrutAUTOMOTIVE-LEVYJARRUJÄRJESTELMÄ
Akselikohtainen kaksoisjarrutusjärjestelmä (lisävarusteena mallissa VF 8.23F) varmistaa parhaan jarrutustehon, parantaen hallittavuutta ja turvallisuutta entisestään.

Renkaat kaivurikuormaajaanRENGASVALIKOIMA JOKA KÄYTTÖÖN
Saatavana laaja valikoima renkaita sekä maansiirtoon ja rakennusteolliseen käyttöön.

Hydrostaattinen voimansiirtoHYDROSTAATTINEN VOIMANSIIRTO
Verrattuna perinteiseen PowerShift voimansiirtoon, korkeapaineinen Bosch-Rexroth-hydrostaattinen voimansiirto automaattisella nopeusalueen vaihdolla parantaa koneen suorituskykyä vetovoiman, nopeuden ja vähentyneen polttoaineenkulutuksen suhteen.

Kaivurikuormaajan kääntyvyysRUNKO-OHJAUS
Tiukat kurvit, jyrkät rinteet, jokainen työ on erilainen. Runkonivelen ansiosta kone voi toimia tehokkaasti myös pienissä ja ahtaissa paikoissa

Kaivurikuormaajan puomiKAKSI KONETTA YHDESSÄ
Kokonaan uudelleensuunniteltu kauhan nivelöinti tarjoaa parasta murskaus- ja nostovoimaa. Vastaavaa rakennetta ei perinteisistä kaivuukuormaajista löydy. Lisäksi takaamme työlaitteiden yhteensopivuuden aiempien malliemme ja toisten valmistajien koneiden kanssa.

akselistoLISÄÄ VAKAUTTA
Kelluva, runkoon kiinnitetty taka-akseli merkitsee huoltovapautta ja kestävyyttä. Akselia ohjaava ja kannatteleva kaksoissylinteri toimii vaimentimena, varmistaen koneen vakauden.

Puomin sylinteriKUORMAUSPUOMIN NOPEUS
Energian talteenotto-toiminto eliminoi kaikki ”seisokit” puomin laskemisen aikana, mikä parantaa puomiston vasteaikaa sekä suorituskykyä.

tuuletinPAINOARVOA POLTTOAINESÄÄSTÖILLE
Uusi, sähköisesti ohjattu kaksinopeuksinen jäähdytin säätyy olosuhteiden mukaisesti. Tämä vähentää polttoaineen keskikulutusta noin kahdeksan prosenttia sekä melua noin 12 desibeliä

näkyvyysNÄKYVYYS 360°astetta
Venieri-ohjaamon 360° näkyvyyden ansiosta koneenkäyttäjä hallitsee sekä etu- ja takaosan työlaitteiden toiminnan täydellisesti.

Ohjaamon ilmastointiILMASTOINTI
Uudistettu ilmanvaihtojärjestelmä takaa kuljettajalle maksimaalisen mukavuuden. Voit valita automaattisen tai manuaalisen ilmastointilaitteen, jolloin saavutat ohjaamossa mukavan ja viihtyisän sisälämpötilan

hydrauliikkapiiritHYDRAULISET LISÄPIIRIT
Koneen etu- ja takaosa voidaan varustaa samanaikaisesti useilla erilaisilla hydrauliikkapiireillä kaikenlaisten töiden suorittamiseksi

korkeapainehydrauliikkaEI RAJOITTEITA TYÖLAITTEILLE
Uusi korkeapainehydrauliikkapaketti lisää öljyn virtausta 42% verrattuna vakiopumppuun

Monitoimikaivuri
VENIERI UMAK 8.23F

Deutz TCD 3.6 L4 moottori, 78kW
Työpaino 8490kg
Hydraulinen työvälinekiinnike
Vakiokauha, leveys 2200mm, 1100litraa
Äänieristetty ohjaamo lämmityslaitteella
Erillishallintavivut
Säädettävä jousitettu istuin turvavöillä
Monipuolinen informaationäyttö
Tasauspyörästön lukot edessä ja takana
Kaivuusyvyys 4600mm, vakiokauha 150lirtaa/500mm
ajonopeus 40km/h
Vakiorenkaat 16/70-24
Työvalot
Tieliikenteeseen katsastettu

Kaivurikuormaaja Venieri 8.23F

Rahoitustarjous esim: 1228,00 €/kk Alv0% 60kk

Kaivurikuormaaja lisävarusteet mm:

HYDROSTAATTINEN VOIMANSIIRTO

Venierin kehittämä PMS-tehonhallintajärjestelmä tasapainottaa käyttökuorman.

Käyttäessäsi moottoria maksimikierroksilla, koneeseen kiinnitetyt lisävarusteet toimivat optimaalisella öljynkulutuksella ja voit samanaikaisesti säätää ajonopeuttasi yhden kilometrin tarkkuudella.

Vastaavaa ominaisuutta et perinteisistä vaihteistoista löydä!

PMS tehonhallinta
Moottori

Deutz-dieselmoottori maksimiteholla

Voimansiirto

Hydrostaattinen voimansiirto irrottaa toiminnan moottorista tarpeen mukaan, taaten koneen työlaitteille maksimaalisen tehon

Ajonopeus

Ajonopeuden säätö +- 1km/h:n tarkkuudella

Työlaite

Suurin mahdollinen öljynvirtaus työlaitteisiin l/min

Kaivurikuormaajan ympärivuotinen käyttö

TAKAKAUHAN IRROITUS

Kaivurikuormaaja takauhan irrotus onnistuu ”kytke ja käytä” -periaatteella. Voit irrottaa kauhan nopeasti ja turvallisesti esimerkiksi silloin, kun sinun täytyy vetää kuormia.

Takakauhan irroitus
Kaivurikuormaajan monipuolisuus

ÄLYKÄSTÄ KAIVURIKUORMAAJA MOOTTORITEKNOLOGIAA
PUHDASTA ENERGIAA, LÄHES NOLLAKULUTUS
UUSI DEUTZ – MOOTTORI TIER 4i/STAGE IIIB

VF 8.23F ja VF 10.23D on varustettu täysin uudella, 3.6-litraisella, 3620cm³ Deutz TCD L4 –moottorilla, joka onkin palkittu kokoluokkansa parhaimpana. Moottorin tehokkuus, luotettavuus ja kestävyys perustuvat sen edistykselliseen teknologiaan, kuten sähköisesti ohjattuun Common Rail -ruiskuun, jäähdytettyyn turboon, poistoventtiiliin sekä suhteellisella nopeudella toimivaan tuuletukseen.

Teknologian avulla saavutettu polttoaineen kulutus on kokoluokassaan ennätyksellisen alhainen, vain 210g/kWh. Moottorissa on ulkoinen pakokaasujen kierrätysjärjestelmä sekä hapetuskatalysaattori (DOC) ja se täyttää Tier4i -päästöluokan standardit

COMMON RAIL – YHTEISPAINERUISKUTUS

Deutz-moottoreissa sähköisesti ohjattu 1600 bar:in suutintenruiskutuspaine varmistaa, että polttoaine suihkutetaan täydellisesti maksimaalisen palamisen tehokkuuden saavuttamiseksi, mikä vähentää polttoaineen kulutusta ja samalla lisää vääntömomenttia ja tehoa.

DOC-KATALYSAATTORI

Moottoritilaan asennettu DOC-katalysaattori muuttaa suurimman osan pakokaasujen haitallisista ainesosista ympäristölle vaarattomaksi. Toisin kuin perinteisissä katalysaattoreissa (DPF), lisäaineita ei tarvita, mikä vähentää huoltotarvetta entisestään.

MOOTTORIN OHJAUS

Tarpeettoman polttoaineenkulutuksen estämiseksi moottori on kokonaan sähköisesti ohjattu, varmistaen optimaalisen tehonkäytön kaikissa tilanteissa

Deutz TCD 3.6 L4
Kaivurikuormaajan Joystick toiminta
Ajosuunta

Keinunapilla tapahtuva ajosuunnan valinta

Työlaite

Työlaitteiden ominaisuuksien hallinta ja aktivointi

Työlaite

Työlaitteiden ominaisuuksien hallinta ja aktivointi

Työlaite

Työlaitteiden ominaisuuksien hallinta ja aktivointi

Työlaite

Työlaitteiden ominaisuuksien hallinta ja aktivointi

Työlaite

Työlaitteiden ominaisuuksien hallinta ja aktivointi

Kickdown

Kickdown aktivointi

99 TYÖLAITETTA YHDESSÄ
JOYSTICK – HALLINTAKAHVASSA

Uusinta huipputeknologiaa edustava Joystick-hallintakahva toimii kaikkiaan 99 työlaiteen ja lisävarusteen kanssa

KAIVURIKUORMAAJA RENGASTYYPIT MONIPUOLISIIN OLOSUHTEISIIN

Venierin UMAK-kaivurikuormaajaan on saatavana laaja valikoima renkaita sekä maansiirtoon että teolliseen ympäristöön.

Kaivurikuormaajan renkaat
ASFALTTI

RENGASMALLIT:
Dunlop SPT09 405/70R24 

MUTA

RENGASMALLIT:
Camso 4LI3 405/70-24-14pr
Michelin XMCL 420/75R20

SORA

RENGASMALLIT:
Michelin XMCL 420/75R20

HIEKKA

RENGASMALLIT:
Michelin XMCL 420/75R20

LUMI

RENGASMALLIT:


Peruskoneiden hinnat: Venieri 8.23F, työpaino max 8490kg, 76.800€, alv0% Soita ja pyydä tarjous 050 590 8899 Venieri 10.23D, työpaino max 9920kg, 86.800€, alv0% Soita ja pyydä tarjous 050 590 8899

Kaivurikuormaaja Venieri 1023D
Asfalttijyrsin

MAKSIMAALINEN TEHO JA VIRTAUS

Bosch-Rexrothin hydrostaattinen voimansiirto on tarkasti Venierin toiveiden mukaisesti toteutettu. Vaihteiston kehittynyt automatiikka säätää hydrauliikan virtausta ja painetta olosuhteiden mukaisesti, taaten parhaan hyötysuhteen.

OPTIMAALINEN PAINOPISTE

Massan jakautuminen 40-prosenttisesti etu- ja 60-prosenttisesti taka-akselille parantaa turvallisuutta esimerkiksi silppureilla työskennellessä, eikä erillisiä tukijalkoja tarvita.

Kaivurikuormaaja
Moottori koneen keskellä
Umak Painojako
KESKELLE ASENNETTU MOOTTORI

Keskelle konetta sijoitetun moottorin ansiosta:
• paino jakautuu tasaisemmin
• turvallisuus, vakaus ja näkyvyys paranevat
• kone on mahdollisimman kompakti ja ketterä.

Keskelle konetta sijoitetun moottorin ansiosta:
• paino jakautuu tasaisemmin
• turvallisuus, vakaus ja näkyvyys paranevat
• kone on mahdollisimman kompakti ja ketterä.

Keskelle konetta sijoitetun moottorin ansiosta:
• paino jakautuu tasaisemmin
• turvallisuus, vakaus ja näkyvyys paranevat
• kone on mahdollisimman kompakti ja ketterä.

VENIERI UMAK:
40 % painosta edessä
60 % painosta takana

PERINTEINEN KAIVURIKUORMAAJA:
75 – 80 % painosta edessä
20 – 25 % painosta takana

Lastausvoima
Umak Lastausvoima
Z-PUOMISTO

• Työntö- ja murskausvoima lisääntyvät sylinterin työntäessä vedon sijaan
• Parempi näkyvyys
• Vastaava kuten pyöräkuormaajissa

• Työntö- ja murskausvoima lisääntyvät sylinterin työntäessä vedon sijaan
• Parempi näkyvyys
• Vastaava kuten pyöräkuormaajissa

• Työntö- ja murskausvoima lisääntyvät sylinterin työntäessä vedon sijaan
• Parempi näkyvyys
• Vastaava kuten pyöräkuormaajissa

Lastausetäisyys
Umak Lastausetäisyys
PIENIN MAHDOLLINEN LASTAUSETÄISYYS

Koska moottori ei ole tiellä, lastaus onnistuu minimietäisyydeltä.

Koska moottori ei ole tiellä, lastaus onnistuu minimietäisyydeltä.

Koska moottori ei ole tiellä, lastaus onnistuu minimietäisyydeltä.

Kaivurikuormaajan kääntösäde
Kaivurikuormaajan kääntösäde
ERINOMAINEN KÄÄNTYVYYS

Keskelle konetta sijoitetun nivelöinnin, runko-ohjauksen ansiosta Venieri UMAKn kääntyvyys on mahdollisimman hyvä.

Keskelle konetta sijoitetun nivelöinnin, runko-ohjauksen ansiosta Venieri UMAKn kääntyvyys on mahdollisimman hyvä.

Keskelle konetta sijoitetun nivelöinnin, runko-ohjauksen ansiosta Venieri UMAKn kääntyvyys on mahdollisimman hyvä.

Yhdessä etuakselin kanssa kääntyvä kauha parantaa tehokkuutta, ohjattavuutta sekä ketteryyttä

Yhdessä etuakselin kanssa kääntyvä kauha parantaa tehokkuutta, ohjattavuutta sekä ketteryyttä

Yhdessä etuakselin kanssa kääntyvä kauha parantaa tehokkuutta, ohjattavuutta sekä ketteryyttä

Kaivurikuormaajan jäähdytin
Kaivurikuormaajan jäähdytin
JÄÄHDYTTIMEN SIVUASENNUS

Sivulle asennettu 2-nopeuksinen jäähdytin pysyy puhtaana, sillä koneen edestä ja takaa tuleva pöly eivät pääse siihen.

Sivulle asennettu 2-nopeuksinen jäähdytin pysyy puhtaana, sillä koneen edestä ja takaa tuleva pöly eivät pääse siihen.

Sivulle asennettu 2-nopeuksinen jäähdytin pysyy puhtaana, sillä koneen edestä ja takaa tuleva pöly eivät pääse siihen.

Kaivurikuormaajan kaivuusyvyys
Umak Käytettävyys
SEINÄÄ MYÖTEN

Käyttäessäsi esim. 500mm kauhaa, pystyt kaivamaan linjassa seinän vierestä, edeten sujuvasti rakennuksen suuntaisesti.

Käyttäessäsi esim. 500mm kauhaa, pystyt kaivamaan linjassa seinän vierestä, edeten sujuvasti rakennuksen suuntaisesti.

Käyttäessäsi esim. 500mm kauhaa, pystyt kaivamaan linjassa seinän vierestä, edeten sujuvasti rakennuksen suuntaisesti.

Edellinen
Seuraava

Monitoimikaivuri
VENIERI UMAK 10.23D

Deutz TCD 3.6 L4 moottori, 78kW
Max työpaino 9920kg
Hydraulinen työvälinekiinnike
Vakiokauha, leveys 2350mm, 1300litraa
Äänieristetty ohjaamo lämmityslaitteella
Erillishallintavivut
Säädettävä jousitettu istuin turvavöillä
Monipuolinen informaationäyttö
Tasauspyörästön lukot edessä ja takana
Kaivuusyvyys 5000mm, vakiokauha 200lirtaa/600mm
ajonopeus 40km/h
Vakiorenkaat 17.5L 24
Työvalot
Tieliikenteeseen katsastettu

Kaivurikuormaaja Venieri 1023D

Rahoitustarjous esim: 1387,00 €/kk Alv0% 60kk

Kaivurikuormaaja lisävarusteet mm:

Monipuolisilla työlaitteilla sekä lisävarusteilla pystymme toteuttamaan juuri sinun käyttöösi sopivan ja kustannustehokkaan kaivurikuormaaja, traktorikaivuri hankinnan.

Katso myös Venierin muut mallit oheisista linkeistä!

Kaivurikuormaajat

4WD ohjaus

Kaivurikuormaaja Venieri 1.33B
20 Km/h

VENIERI 1.33B
Max. Työpaino 4000kg
Perkins 404D-22 moottori 36kW
Vakiokauha 400ltr/1400mm
Kaivuusyvyys 2750mm (3250mm)

4WD ohjaus

Traktorikaivuri 10.33C
40 Km/h

VENIERI 10.33C
Max. Työpaino 9400kg
Deutz TCD 3.6 L4 moottori 78kW
Vakiokauha 1200ltr/2350mm
Kaivuusyvyys 4800mm (5800mm)

Runko-ohjaus

Kaivurikuormaaja Venieri 8.23F
40 Km/h

VENIERI 8.23F
Max. Työpaino 8490kg
Deutz TCD 3.6 L4 moottori 78kW
Vakiokauha 1100ltr/2200mm
Kaivuusyvyys 4600mm (5600mm)

Runko-ohjaus

Kaivurikuormaajat Venieri 10.23D
40 Km/h

VENIERI 10.23D
Max. Työpaino 9920kg
Deutz TCD 3.6 L4 moottori 78kW
Vakiokauha 1300ltr/2350mm
Kaivuusyvyys 5000mm (5600mm)

VF Venierin 70-vuotinen tarina sai alkunsa kahden koneita korjaavan veljeksen ja insinöörin, Ferdinaldo ja Carlo Venierin unelmasta. Tänään veljesten perintö elää työmailla ympäri maailmaa, koeteltuna laatuna niin pohjoisen jäätävässä kylmyydessä kuin tropiikin paahtavassa helteessä.

Venieri oli ensimmäinen valmistaja maailmassa, joka otti käyttöön vuonna 1968 täysin hydrostaattisella voimansiirrolla olevan pyöräkuormaajan. Vuonna 1999 esiteltiin maailman ensimmäinen sähkökäyttöinen kaivurikuormaajat ja vuonna 2007 sähkökäyttöinen pyöräkuormaaja. Tänä päivänä Venierin kaivurikuormaajat edustavat alansa huippua sekä voiman että luotettavuuden osalta. Koneet kokoonpannaan varmoiksi todetuista komponenteista. Koko malliston moottoreina ovat luotettavat Yanmar, Deutz ja Perkins moottorit sekä voimansiirtona saksalainen Bosch Rexroth.

VENIERI KAIVURIKUORMAAJAT OVAT: EDULLISIA KESTÄVIÄ Pyydä tarjous 050 590 8899 HELPOSTI HUOLLETTAVIA HELPPO KÄYTTÖISIÄ Pyydä tarjous 050 590 8899 KUSTANNUSTEHOKKAITA

Kolme konetta 200

MONTA KONETTA – MONTA KÄYTTÄJÄÄ – MONTA KOHDETTA

1 KONE 1 KÄYTTÄJÄ – KAIKKIIN KOHTEISIIN

KATSO VIDEO
Pyöräkuormaaja 463H
1.33B Video
Venieri kaivurikuormaaja
1.33B esittelyvideo
Työlaitteet videolla:
Monitoimikauha
PlayPlay

Katso myös Venieri pyöräkuormaaja sekä teleskooppikuormaaja!

Venierin historia 1948-2020

Belricetto di Ludo, 1948 – Ferdinando ja Carlo Venieri rakensivat ensimmäisen telatraktorinsa VENIERI-MORRIS CINGOLETTA (40hv). Telatraktori oli koottu sodan jälkeen liittoutuneiden jättämistä osista, jotka hyödynnettiin maatalouden käyttöön, ajankohtana, jolloin mitkään valmistajat eivät pystyneet kilpailemaan Venierin kanssa. FIAT esitteli vasta seuraavana vuonna oman 601-mallinsa ja vain 18hv:n teholla. Venierin veljekset hyödynsivät Italiaan jäänyttä sotakalustoa (moottori, ohjaus, voimansiirto) ja rakensivat myös pyöräalustaiset maataloustraktorimallit.

Vuonna 1954 Ferdinando Venieri avasi uuden tehtaan Piazza Garibaldille, Lugoon. Strategisesti se oli järkevä päätös, sillä Piazza Garibaldi oli yksi alueen ja koko Italian suurimmista ulkoilmamarkkinapaikoista ja joka keskiviikkona (markkinapäivänä) Ferdinando Venierillä oli mahdollisuus esitellä koneitaan tuhansille potentiaalisille asiakkaille. Kuvassa MURCO-moottorikultivaattori BETA petrolimoottorilla, C30-telatraktori Slanzi-moottorilla, Venieri Guldner-traktori ja muita 1950-luvulla maatalousnäyttelyissä esillä olleita koneita.

1950-luvun edetessä, Venieri keskittyi yhä enemmän omien koneiden rakentamiseen ja valmisti erityyppisiä maatalouteen suunniteltuja traktoreita. Yrityksen vuotuinen tuotanto oli noin 100 konetta ja se menestyi useiden maataloutta koettelemien kriisien aikana, samalla markkinoilla vahvasti nousten, innovaatioiden lisäämisen johdosta. Ferdinando Venieri ennakoi tulevia trendejä varhaisessa vaiheessa ja alkoi valmistamaan kauhakuormaaja malleja, maansiirtokoneita, alalle, josta tuli yrityksen ydinliiketoimintaa, jota se on edelleenkin.

60-luvulla Venierin maine kasvoi ympäri Italiaa, jossa yritys osallistui lukuisiin maatalouteen liittyviin messuihin ja tapahtumiin. Venieri tuotemerkki ja tunnettavuus kasvoi koneiden kestävyyden ja suunnittelun ansiosta. Vaikka Venieri valmisti edelleen maataloustraktoreita, tuotanto suuntautui vuosikymmenen edetessä yhä enemmän pyöräkuormaaja malleihin, jossa oli huomattavat kasvunäkymät. Venieri maansiirtokoneet tunnettiin jo silloin laadusta ja kompaktista muotoilusta sekä innovatiivisista onnistuneista prototyypeistä. Tuotannossa oli tela- ja pyöräalustaisia kauhakuormaaja malleja.

60-luvun lopulla Venieri tuotemerkistä oli tullut synonyymi laadulle ja innovatiivisyydelle Italian laajenevassa maansiirtokoneiden toimialalla. Venieri valmisti myös trukkeja, kuvassa VF109-trukki, jossa oli legendaarinen FIAT 500:n moottori.

1970 Venieri alkoi valmistamaan kapealla raidevälillä olevaa erikoistraktori-sarjaa, joka oli suunniteltu viinitarhojen käyttöön Italian, Ranskan ja Espanjan markkinoille. Samaan aikaan Venieri jatkoi tela- ja pyöräalustaisten kuormaajien ja maataloustraktorien tuotantoa.

Venieristä tuli 23.3. 1974 julkinen osakeyhtiö ja se tunnetaan virallisesti nimellä VF Venieri Spa, joka on säilynyt tähän päivään saakka.

Vaikka Venieri jatkoi trukkien ja maataloustraktorien tuotantoa, oli se menestynyt maasiirtokoneiden markkinoilla, johon kiinnitettiin entistä enemmän huomiota sekä resursseja. Innovatiiviset ratkaisut kuten Power-Shift vaihteisto ja poljinohjaus nosti Venierin johtavaan asemaan Italian pyöräkuormaaja markkinoilla.

Vuonna 1979 Venieri avasi uuden tehtaan Lugoon. Tänä päivänä yritys toimii samassa tehtaassa. Myyntiorganisaation samanaikainen uudelleenjärjestely mahdollisti yritykselle vakiinnuttaa asemansa kansallisilla ja kansainvälisillä markkinoilla.

Vuonna 1981 Venieri esitteli uuden kiinteärunkoisen kaivurikuormaajansa, joka oli kehitetty hyvin menestyneistä kuormaajista. Toisin kuin maataloustraktoreihin perustuvat kaivurikuormaajat, Venierin kaivurikuormaaja erottui vakaudestaan ja tehokkuudestaan ja siitä tuli pian Italiassa kaivurikuormaajien markkinajohtaja.

1980-luvun alussa Venieri lopetti maatalouteen suunnattujen tela-traktorien tuotannon ja keskittyi pyöräkuormaaja malleihin. Vuonna 1985 Venieri sai Perkins Ltd.:n rakentaman 10.000.000 moottorin, huomiona yli kolmevuosikymmentä kestäneestä yhteistyöstä.

80-luvulla Venieri aloitti OEM-tuotteiden valmistuksen ja tuotti kiinteärunkoisen VF 6.73 kaivurikuormaajan hollantilaiselle WERKLUST-yhtiölle.

Vuonna 1986 Venieri esitteli ensimmäisen hydrostaattisella voimansiirrolla olevan 
runko-ohjatun VF 5.23 kaivurikuormaajan. Kiinteärunkoiseen verrattuna kaivurikuormaajan moottori oli asennettu ristiin keskelle (ei eteen, kuten kiinteärunkoisissa malleissa) joka tarjosi paremman käsittely, vakauden ja käytön monipuolisuuden. Vuosikymmenen lopulla Venieri juhli 2000. koneensa tuotantoa.

Vuodesta 1989 vuoteen 1993 Venieri toimitti Massey Fergusonille kahta pyöräkuormaaja mallia MF613:sta ja MF615:sta sekä yhtä runko-ohjattua kaivurikuormaaja mallia MF65A:ta.

Samaan aikaan Venieri lopetti kiinteärunkoisen kaivurikuormaajan valmistuksen, jossa oli eteen asennettu moottori.

Vuodesta 1994 aina vuoteen 2001 Venieri Venieri toimitti CASE USA:lle ja EUROPE:lle seitsemää pyöräkuormaaja mallia CASE 21B – 121B – 121B/E – 221B – 221B/E – 321B ja 421B sekä yhtä kaivurikuormaaja mallia CASE 545.

Vuodesta 1996 vuoteen 2006 Venieri toimitti IMER Group:lle ranskaan VF 4.63E pyöräkuormaaja mallia.

1999 Venieri julkaisi maailman ensimmäisen SÄHKÖTOIMISEN kaivurikuormaajan VF1.33 Elettrica:n

Vuodesta 2000 tähän päivään VF Venieri Spa on vahvistanut asemaansa maansiirtokoneiden valmistajana. Laaja jälleenmyyntiverkosto kattaa 53 maata viidellä mantereella.

Vuonna 2002 tuli kaikkiin Venierin pyöräkuormaaja sekä kaivurikuormaaja malleihin hydrostaattinen voimansiirto vakiovarusteena.

Vuodesta 2003 vuoteen 2004 Venieri toimitti AHLMANN:lle ranskaan VF 9.63 pyöräkuormaaja mallin.

Vuodesta 2010 Venieri on ollut täysin omavarainen energiansaannin suhteen, kaikki tuotettu energia on peräisin uusiutuvista energialähteistä.

Vuodesta 2015 Venieri toimitti kahta pyöräkuormaaja mallia Japanilaiselle YANMAR:lle Yanmar V7 (VF 2.63C) ja Yanmar V8 (VF 2.63C Plus)

Vuosituhannen vaihteesta lähtien Venieri on saanut lukuisia tunnustuksia ja palkintoja, jotka osoittavat perustajien ja heidän seuraajiensa kestävän innostuksen ja Venieri-perheen kyvyn ennakoida uusia markkinatrendejä sekä suuntauksia.

KÄYTETYN VAIHTONEEN TAI
VÄLITETTÄVÄN KONEEN TIEDOT

Tiedot koskevat:
TYÖKONEEN TIEDOT:
Työkoneen omistus
Lataa kuvat tai tiedosto: (max 5MB tiedostoja)
Lataa konekuvat, edestä, takaa, sivuilta, konekilpi, ajotuntimittari, moottori/akku, ohjaamo yms.
TYÖKONEEN KULJETUSMITAT:
Lastauspaikka; Onko koneen sijaintipaikassa nostokalustoa tai lastauslaituria jolla kone voidaan lastata?
Oma arviosi työkoneen markkinahinnasta, € (alv0%)