Vastapainotrukit
Vastapainotrukit
Vastapainotrukit on suunniteltu monipuolisiin materiaalinkuljetustöihin ja on yleisin trukkityyppi, joka soveltuu sekä ulko- sekä sisäkäyttöön. Vastapainotrukin koko määritellään nostokyvyn mukaan. Vastapainotrukilla saadaan mahdollisimman suuri nostokyky, suhteellisen pienillä ulkomitoilla, teho- ja nopeusominaisuuksien johdosta, vastapainotrukkeja käytetään yleisimmin raskaan kuorman lastaukseen sekä purkuun.
Vastapainotrukit luokitellaan käyttövoimansa mukaan kahteen luokkaan: polttomoottorikäyttöiset ja sähkökäyttöiset trukit.
Polttomoottoritrukkien voimanlähteenä käytetään dieselmoottoreita sekä kaasulaittein varustettuja bensiinimoottoreita.
Vastapainotrukkien voimanlähteenä on yhä useammin sähkö.
Hansatrukit tarjoaa uusien sekä käyttelyjen vastapainotukkien myyntiä, – vuokrausta- sekä leasingvaihtoehtoja.
Monipuolisilla lisälaitteilla sekä haarukkakelkan lisävarusteilla pystymme toteuttamaan juuri sinun käyttöösi sopivan ja kustannustehokkaan trukkihankinnan.
Dieseltrukit
Dieselmoottori on polttomoottorikäyttöisten trukkien yleisimmin käytetty voimanlähde, joka soveltuu erityisen hyvin ulkokäyttöön ja kylmiin olosuhteisiin.
Hangchan käyttämät laadukkaat Yanmar, Mitsubishi, Cummins ja kustannustehokas Xinchai työkonekäyttöön tarkoitetut voimanlähteet täyttävät viimeisimmät tiukentuneet päästömääräykset. Lataa tästä Xinchai-moottorin esite, joka on suunniteltu ja valmistettu Hangchan, Xinchain ja Boschin yhteistyönä.
Vaihteisto vaihtoehtoina ovat laadukkaat, kestävät Hangchan sekä Japanilaisen Okamuran valmistamat vaihdelaatikot. Hiljainen ja lämmin ohjaamo on suunniteltu pohjoisen kylmiä olosuhteita silmälläpitäen.
HC Dieseltrukit ovat: Edullisia Kestäviä Helposti huollettavia Helppo käyttöisiä
Kaasutrukit
Nestekaasutrukki on hyvä vaihtoehto, kun liikutaan jatkuvasti sisä- ja ulkotiloissa, esim. käyttöajan suhteessa 60% ulkona, 40% sisällä. Kaasutrukkien etuja ovat hiljainen käyttöääni ja pienhiukkaspäästöjen puuttuminen.
Kaasutrukin käyttökustannukset voivat nousta huomattavan korkeaksi, mikäli käytetään yksittäisiä moottorikaasupulloja, mutta mikäli käytössä on useampia kaasutrukkeja (4< ) vuorotyössä, tulee kiinteällä moottorikaasun tankkausasemalla pienemmät käyttökustannukset kuin dieseltrukilla. Johtuen pienemmistä käyttökustannuksista sekä käyttäjäystävällisyydestä, sähkötrukit ovat tulleet vahvasti korvaamaan kaasutrukkien käyttöä.
Hangchan kaasutrukit on varustettu kestävillä Nissan-GCT K21/K25 sekä GM PSI4.3L moottoreilla. Hiljainen ja lämmin ohjaamo on suunniteltu pohjoisen kylmiä olosuhteita silmälläpitäen.
HC Kaasutrukit ovat: Edullisia Kestäviä Helposti huollettavia Helppo käyttöisiä
Sähkötrukit
Sähkötrukkien kehitys on mennyt kovaa vauhtia eteenpäin ja trukkien käyttäjät ovat seuranneet mukana. Viimevuosina on sähkötrukkien markkina kasvanut samalla kuin on polttomoottoritrukkien markkina pienentynyt.
Sähkötrukkien kehitys on mahdollistanut trukkityypin käytön laajenemisen sisätiloista myös ulkona tapahtuvaan kuormankäsittelyyn.
Hangchan sähkötrukit voidaan varustaa myös lämpimällä ohjaamolla, joka on suunniteltu pohjoisen kylmiä olosuhteita silmälläpitäen. Hangchan sähkötrukit ovat nollapäästöisiä, millä on merkitystä sisäilman puhtauteen.
Hangcan sähkötrukeissa on laadukkaat 48V/80V akut, jotka on varustettu automaattivesityskennoilla.
Ohjauselektroniikka on luotettavaa Curtis/Danaher/Zapi laatua. Tehokas saksalainen voimansiirtopaketti Schabmuller + ZF takaavat kestävän ja huoltovapaan toiminnan.
Hangcha on lanseeranut myös Li-Ion-akku sähkötrukkisarjan, jolloin mahdollisia akunvaihtoja ei enää tarvita, akkua voidaan ladata esim. lounas- ja kahvitauoilla koska akku ei vahingoitu lataamisesta kuten perinteinen lyijyakku.
Li-Ion akun hankintakustannus on lyijyakkua hieman, mutta käyttöikä on verrattuna perinteisiin lyijyakkuihin 3-4 kertainen, virrankulutus on 20-30% pienempi kuin lyijyakuilla.